ΝΕΑ ΤΗΣ DAES

Συνέπειες της προσάραξης του γιγαντιαίου πλοίου “Ever Given” στη Διώρυγα του Σουέζ μεταξύ 23 και 29 Μαρτίου 2021.

Δημοσιευτηκε στις 06/05/2021, 08:54

Συνεχίζουμε να σχολιάζουμε μερικές από τις συνέπειες της προσάραξης του γιγαντιαίου πλοίου “Ever Given” στη Διώρυγα του Σουέζ μεταξύ 23 και 29 Μαρτίου 2021.
Οι έμμεσες συνέπειες που προκαλούνται εξ  αυτού του γεγονότος επηρεάζουν την οικονομική ζωή της Ευρώπης, αλλά και άλλων χωρών κυρίως της Ασίας . Θα εστιάσουμε στον ασφαλιστικό κλάδο και τις τεράστιες αποζημιώσεις που θα δοθούν για οικονομικές απώλειες.
Όπως αναφέρει έκθεση του “The Loadstar” η εφοδιαστική αλυσίδα της Ευρώπης   επηρεάζεται σοβαρά από το κλείσιμο της Διώρυγας του Σουέζ, λόγω της προσάραξης του «Ever Given» και δεν θα ομαλοποιηθεί πριν τον Ιούνιο  του  2021.
Αυτό, με τη σειρά του, επηρεάζει τα μεγάλα ευρωπαϊκά λιμάνια, που αντιμετώπιζαν ήδη εξ αιτίας  της πανδημίας του κορονοϊού, σοβαρά προβλήματα συνωστισμού  πλοίων, εμπορευματοκιβωτίων και φορτίων, λόγω της αλλαγής δρομολογίων και λιμανιών φορτώσεως/εκφορτώσεως. Οι πλοιοκτήτες κατεύθυναν  τα πλοία τους, προερχόμενα από την Ασία, σε οποιοδήποτε βορειο-ευρωπαϊκό λιμάνι για να εκφορτώσουν τα προϊόντα τους. Μετά το συμβάν της προσάραξης συνεχίζουν να το κάνουν, με σκοπό αυτά να επιστρέψουν στην Ασία το συντομότερο δυνατόν, καθότι κι εκεί τα λιμάνια είναι υπερπλήρη με φορτία για εξαγωγή.
Το γεγονός ότι τα πλοία δίνουν προτεραιότητα στην επιστροφή τους στην Ασία, φορτώνοντας όσο περισσότερα  άδεια εμπορευματοκιβώτια  μπορούν, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν για τις εξαγωγές προϊόντων από την Ασία, δημιουργεί προβλήματα στα ευρωπαϊκά λιμάνια, στερώντας από αυτά τη δυνατότητα άμεσης εξαγωγής ευρωπαϊκών προϊόντων, τα οποία παραμένουν στις αποθήκες για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από το συνηθισμένο.
Κατά συνέπεια, οι ευρωπαίοι εισαγωγείς δεν παραλαμβάνουν τα φορτία τους μέσω των λιμανιών που αρχικά είχαν συμφωνήσει, αλλά από άλλα λιμάνια. Παράλληλα, η έλλειψη μικρότερων πλοίων μεταφόρτωσης ( feeders) δημιουργεί τεράστιες  καθυστερήσεις στην άφιξη των προϊόντων στον τελικό προορισμό τους. Παράδειγμα αποτελούν τα λιμάνια του Ρόττερνταμ και της Αμβέρσας,  απ’ όπου, τα εμπορεύματα που παραλαμβάνουν οι  φορτηγίδες μεταφοράς, φτάνουν καθυστερημένα,  μέσω των ποταμιών και καναλιών, στο εσωτερικό της Ευρώπης.
Ως εκ τούτου, οι επιπτώσεις των προαναφερθέντων γεγονότων εγείρουν αιτήματα αποζημιώσεων των ασφαλισμένων επιχειρήσεων απ’ τους ασφαλιστές και αφορούν σε:   

  • σταλίες των πλοίων που περιμένουν στο αγκυροβόλιο
  • σταλίες των εμπορευματοκιβωτίων
  • έξοδα αλλαγής δρομολογίων
  • έξοδα αλλαγής λιμένα εκφόρτωσης ή και φόρτωσης
  • έξοδα παρατεταμένης αποθήκευσης φορτίων
  • απώλεια ναύλων
  • απώλεια κερδών
  • απώλεια αγορών για τους εξαγωγείς/εισαγωγείς
  • αλλοίωση φορτίων  

Πηγή:Insurance Marine News

Ο ιστότοπός μας χρησιμοποιεί cookies για να καταστήσει την περιήγηση όσο το δυνατόν πιο λειτουργική και για να συγκεντρώνει στατιστικά στοιχεία σχετικά με τη χρήση της. Αν θέλετε να λάβετε περισσότερες πληροφορίες ή να αρνηθείτε να παράσχετε τη συγκατάθεσή σας για όλα ή ορισμένα από τα cookies, κάντε κλικ εδώ. Συνεχίζοντας την περιήγηση σε αυτόν τον ιστότοπο, αποδέχεστε τα cookies μας. ΣΥΝΕΧΕΙΑ